Reklamní předměty - daňové řešení

Daňové řešení reklamních předmětů je návodem jak uplatnit dárky obchodním partnerům v daňových nákladech.

Dárky obchodním partnerům nelze obecně uplatnit v nákladech. Za dar se však nepovažují podle § 25 odst. 1 písm. t) zákona o daních z příjmů reklamní a propagační předměty, které lze odpočítat jako daňové náklady, pokud splňují následující podmínky

  • jedná se o předmět, který je označen obchodní firmou nebo ochrannou známkou,
  • pořizovací cena nepřesahuje 500 Kč,
  • jedná se o zboží, které není předmětem spotřební daně s výjimkou tichého vína (jedná se o vína bílá, růžová, červená, ale nepatří sem vína šumivá a dezertní).

Do limitní částky 500 Kč je nutné započítat i případné náklady na potisk, obal, příp. přepravu reklamních předmětů.

Množství a podoba reklamních a propagačních předmětů nejsou nijak speciálně stanoveny. Poplatník může tak za účelem propagace svého podnikání rozdávat nejrůznější předměty, pokud dodrží limit 500 Kč a opatří ho např. názvem firmy. Může rozdávat všechno, co uzná, že je pro účely propagace podniku vhodné včetně kvalitního vína, tato možnost se však týká pouze tichého vína.

V případě potřeby prokázání reklamních předmětů pro podnikání před daňovou správou musí poplatník doložit evidenci obdarovaných obchodních partnerů a prokázat tak úředníkovi, že předměty byly rozdány jako propagační. K jejich prokázání lze rovněž odkázat na zajímavé rozhodnutí Nejvyššího správního soudu sp. zn. 1 Afs 51/2004–75 ze dne 8.3.2005. V tomto rozsudku považoval soud za vadu řízení, pokud správce daně v rámci daňové kontroly odůvodnil závěr o vyloučení nákladů na zhotovení reklamních předmětů tím, že podnikatel neprokázal jejich existenci, a přitom neprovedl dokazování výslechem svědků, jež podnikatel navrhl; to platí tím spíše v případě, že výslech těchto svědků byl jediným důkazním prostředkem, jímž bylo možno existenci reklamních předmětů prokázat.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Doposud nebyl přidán žádný komentář. Buďte první!

Přidat komentář

Komentáře můžou vkládat pouze registrovaní uživatelé. Pokud jste registrovaní, přihlašte se nebo se zaregistrujte.
Tip
Registrujte se ještě dnes pro zasílání pravidelných e-mailů s našimi daňovými tipy.