Automatické prodloužení lhůty pro podání daňového přiznání k dani z příjmů až o jeden měsíc

Úvod  Podnikatelé, svobodná povolání  Podání daňového přiznání k dani z příjmů

Lhůtu pro podání daňového přiznání lze v souladu s daňovým řádem automaticky prodloužit téměř o jeden měsíc. Nebo i déle.

Zákonná lhůta pro podání přiznání k dani z příjmů je 1. dubna. Dne 28. března podá poplatník žádost o prodloužení jeho podání do 30. dubna. Nevydá-li berní úřad své rozhodnutí před uplynutím lhůty, jejíž prodloužení bylo požadováno v žádosti, (tzn. do 30. dubna), platí podle daňového řádu, že žádosti bylo automaticky vyhověno.

V případě, že správce daně vydá zamítavé rozhodnutí, které je poplatníkovi doručeno 15. dubna, tedy po uplynutí zákonné lhůty, končí lhůta pro podání daňového přiznání 19. dubna. Tento postup umožňuje daňový řád. Je-li totiž rozhodnutí správce daně, kterým nebylo žádosti vyhověno, doručeno po uplynutí stanovené lhůty, o jejíž prodloužení je žádáno (tzn. po 1. dubnu), končí běh této lhůty uplynutím tolika dnů po oznámení tohoto rozhodnutí (oznámeno 15. dubna), kolik dnů zbývalo v době podání žádosti (podána 28. března) do uplynutí stanovené lhůty (v době podání žádosti zbývaly 4 dny do uplynutí zákonné lhůty pro podání daňového přiznání, proto nová lhůta pro jeho podání je 15. dubna + 4 dny, tedy 19. dubna).

Využitím ustanovení § 36 daňového řádu lze zcela jistě termín podání daňového přiznání prodloužit až o jeden měsíc.

Žádost je zpoplatněna kolkem v hodnotě 300 Kč.