Rekreace pro zaměstnance a jeho rodinné příslušníky - zajímavý benefit!

Úvod  Zaměstnanci  Nezdaňované příjmy zaměstnance (zaměstnanecké benefity)

Možnosti zajištění rekreace pro zaměstnance a jeho rodinné příslušníky bez dopadů do jeho zdanitelné mzdy.

Zaměstnavatelé přispívají svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům na rekreaci v tuzemsku i v zahraničí. U zaměstnavatele se jedná o nedaňový náklad v souladu s ustanovením § 25 odst. 1 písm. h) bod 2 zákona o daních z příjmů, z hlediska zdaňování daní ze mzdy u zaměstnance je toto nepeněžní plnění v souladu s § 6 odst. 9 písm. d) zákona o daních z příjmů do částky 20.000 Kč za rok osvobozeno od zdanění. Rovněž zákonné pojistné se z předmětného plnění nehradí. Důležité pro tento benefit je, aby smluvní vztah o zajištění rekreace byl mezi zaměstnavatelem a poskytovatelem rekreace.

Vzhledem k výši pojistných odvodů je to celkem zajímavý zaměstnanecký benefit. Platí to dokonce i pro rodinné příslušníky zaměstnance. Zaměstnanec si sám určí formu rekreace, místo rekreace i cestovní kancelář. Podmínkou je, aby se jednalo o nepeněžní plnění zaměstnance, kterým se rozumí situace, kdy zaměstnavatel sám uhradí výdaje na rekreaci.

Plnění pro rodinné příslušníky může zaměstnavatel pro tyto účely založit nejen na principu příbuzenského vztahu nebo na manželském svazku, ale i např. na faktickém soužití anebo na partnerském soužití v souladu se zákonem o registrovaném partnerství. Umožňuje to výklad k zákonu zakotvený v úřednickém pokynu Generálního finančního ředitelství D – 22.